صحة وجمال

ما علاقة الأطعمة الغنية بالدهون بالاكتئاب؟

الشاهين نيوز

كشفت دراسة طبية في جامعة غلاسكو في أسكتلندا عن وجود صلة سببية مباشرة بين تناول نظام غذائي غني بالدهون والاكتئاب.

وأوضح البحث الجديد الذي نشر في مجلة الطب النفسي كيف أن بعض الدهون الغذائية يمكن أن تدخل إلى الدماغ، وتعطل مسار إشارات محددة في منطقة ما تحت المهاد، وبالتالي تحفز علامات الاكتئاب.

ولاحظ العلماء منذ فترة طويلة وجود علاقة قوية بين السمنة والاكتئاب.

وعلى الرغم من أنه قد يبدو أن الاثنين مرتبطان ببساطة من خلال صلات نفسية واضحة، إلا أن بعض الدراسات بدأت تشير إلى أن الارتباط ربما يكون مدعومًا بآليات بيولوجية.

ووجدت دراسة عام 2018 أن الفئران التي أعطيت نظام غذائي غني بالدهون أظهرت سلوكيات اكتئابية قبل إعطائها مضادات حيوية لتعود إلى طبيعتها.

واستنتجت هذه الدراسة أن الوجبات الغذائية عالية الدهون قد تزرع مجموعات معينة من بكتيريا الأمعاء التي لديها القدرة على إحداث تغييرات كيميائية عصبية تؤدي إلى أعراض الاكتئاب.

ويقول جورج بيلي، الباحث الرئيسي في الدراسة: “هذه هي المرة الأولى التي يلاحظ فيها أي شخص التأثيرات المباشرة التي يمكن أن يحدثها نظام غذائي غني بالدهون على مناطق إشارات المخ المرتبطة بالاكتئاب”.

و”قد يبدأ هذا البحث في شرح كيف ولماذا ترتبط السمنة بالاكتئاب وكيف يمكننا علاج المرضى الذين يعانون من هذه الحالات بشكل أفضل.”

ولبعض الوقت، لاحظ العلماء أن مرضى السمنة الذين يعانون من الاكتئاب يستجيبون بشكل ضعيف للعلاجات المضادة للاكتئاب مقارنة بالمرضى النحيفين.

وتثير هذه الدراسة فرضية مثيرة للاهتمام، تشير إلى وجود جيل جديد محتمل من مضادات الاكتئاب التي يمكن أن تستهدف هذه الآلية العصبية بشكل خاص، وتقديم دواء فعال جديد لمرضى يعانون من زيادة الوزن أو السمنة ومن الاكتئاب الشديد.

ويقول بيلي: “غالبًا ما نستخدم الأطعمة الدهنية لتهدئتنا لأن مذاقه جيد حقًا، ولكن على المدى الطويل، من المحتمل أن يؤثر ذلك على مزاج الشخص بطريقة سلبية”.

سكاي نيوز

100% Pass Rate Oracle 1Z0-808 Practise Questions

1Z0-808 Practise Questions Linda There is also memory loss. After that, I will die into Oracle Certified Associate, Java SE 8 Programmer 1Z0-808 Java SE 8 Programmer my sleep. In the green side of the leaf, there 1Z0-808 Practise Questions is something lying down, and in the dark, a deep breathing sounds, and Ye Green is full of energy and memories holding my hand and lying next to me, breathing in the same room as me, My brother, who has the smell of a dull man, the hot body that was once at your fingertips. Their children went out to work many years ago and have already taken root in different cities. This road makes Amy Oracle 1Z0-808 Practise Questions Oracle 1Z0-808 Practise Questions feel strange, she has not been out for a long time, the street building is no different from a black wall.

60. What is the sexiest book you have Java SE 8 Programmer ever read Lolita. They know that Oracle 1Z0-808 Practise Questions Zhang Gang Oracle 1Z0-808 Practise Questions will Oracle Certified Associate, Java SE 8 Programmer 1Z0-808 come, and Oracle 1Z0-808 Practise Questions this a pair of testicles will come. Can you let me finish Erimand protested. Ye Green Oracle Certified Associate, Java SE 8 Programmer 1Z0-808 Practise Questions took a breath and the air 1Z0-808 Practise Questions flow was opened.

example.He repeatedly pondered, but also think of the dream just now, suddenly inspired, why not 1Z0-808 Practise Questions transferred to the Civic Court by the gentlemen who played it Really a little way to awake dreams. Su Shun himself poured a cup of tea, and closed the door again, this opening said The adults, the humble job sat in the tea house in front of An Fu Oracle 1Z0-808 Practise Questions most of the day today, 1Z0-808 Practise Questions that Andrew really power, went to his house Blue and green cars have not been broken, than the Governor Yamen also hilarious. The second deputy director actually dignified Zeng Guofan served.Manchu civil and military some puzzled, Zeng Guofan confused. Zeng Oracle 1Z0-808 Practise Questions Guofan looked at it for a long time before it was discovered that the speaker of the speech was Henan Governor Java SE 8 Programmer Weng Oracle Certified Associate, Java SE 8 Programmer 1Z0-808 Jian now the minister.

اظهر المزيد

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

أنت تستخدم إضافة Adblock

برجاء دعمنا عن طريق تعطيل إضافة Adblock