تكنولوجيا

خلل جديد في تويتر.. والشركة توضح

الشاهين نيوز

أعلنت شركة تويتر، الاثنين، أنها قد تكون جمعت وشاركت عن غير قصد بيانات المواقع الخاصة ببعض المستخدمين الذين يستخدمون تطبيقها من خلال أجهزة آبل، مع شريك إعلاني.

وفي بيان على مدونتها، أوضحت تويتر أن البيانات، التي جُمعت، لم يُحتفظ بها، إنما كانت موجودة فقط في أنظمتها لمدة قصيرة، وقد أبلغت المستخدمين الذين تأثرت حساباتهم بأنه قد أُصلح الخلل.

كما لفتت إلى أن “الشريك الإعلاني الذي شُورِكت معه معلومات الموقع لم يصل إلى بيانات، مثل: المُعرف الشخصية للمستخدمين، أو أي معلومات أخرى تخص الحساب ويمكن أن تكشف عن هوية المستخدمين”.

ووفقاً لتويتر، فإن الخلل قد أثر على كل مستخدم لتطبيقها على نظام “آي أو إس” كان قد فعّل ميزة تحديد المواقع بدقة. وفيما يخص المستخدم الذي يملك أكثر من حساب، فإن تفعيل هذه الميزة على أحد تلك الحسابات كفيل بمشاركة معلومات الموقع من الحسابات الأخرى.

وأضافت: “لقد أصلحنا هذه المشكلة ونعمل بجد للتأكد من عدم تكرار حدوثها مرة أخرى”، مؤكدة: “لقد تواصلنا أيضاً مع الأشخاص الذين تأثرت حساباتهم لإعلامهم بأن الخلل قد أُصلح”.

يُشار إلى أن هذا هو الخلل الرابع، الذي تكشف عنه تويتر خلال السنة الماضية، ففي كانون الثاني/ يناير الماضي كشفت الشركة عن خلل تسبب في الكشف عن تغريدات مستخدمي تطبيق على نظام أندرويد المحمية منذ عام 2014.

وفي أيلول/ سبتمبر 2018، أعلنت تويتر عن خلل نجم عنه إرسال رسائل المستخدمين الخاصة إلى المطورين لم يكن من المفترض بهم تلقيها. وفي أيار/ مايو 2018، حذرت مستخدميها من وجود خلل أدى إلى تخزين كلمات المرور الخاصة بهم في شكل نص عادي.

البوابة العربية للأخبار التقنية

The Open Group OG0-091 Practice Covers All Key Points

After chanting, he told Hao The Open Group OG0-091 Practice Qiangsheng that when they were chanting, Li Yuezhen s undead ran TOGAF 9 Part 1 onto Hao s knee and climbed onto Hao s shoulder, and his OG0-091 Practice right foot slammed into the sky. Caroline, do you want to come, I OG0-091 Practice treat you. The Open Group Certification OG0-091 When The Open Group OG0-091 Practice he said this sentence, Ye Green rushed up.

Soon, with more The Open Group Certification OG0-091 Practice than a few The Open Group Certification OG0-091 The Open Group OG0-091 Practice millions of two wealth and a large group of wives and concubines, OG0-091 Practice Duan Fuk Fook returned to Mukden to enjoy the blessing and truly became a blessing. Cao Gonggong The Open Group OG0-091 Practice slowly spread the yellow satin, read aloud book encyclical, the emperor Si Huang Li Crown Prince, Prince Huang six prince for the Prince. At this time he had already TOGAF 9 Part 1 edited and compiled Family Compilation and Editing of The Open Group OG0-091 Practice Tsang s Family Instructions and had already written a copy of it. Although the argument he had heard was that although Tseng Kuo fan was terrible, he was talking about the triangular eyes of Zeng Guofan scary people and was purely derogatory.

Su s iron fist raised three outstanding children, all of whom The Open Group OG0-091 Practice were the top students in elementary school junior high school. But you are not the godfather. How do you look at the short http://www.testkingdump.com/OG0-091.html nose of the black dog with the black nose and the short mouth that sticks out from the inside OG0-091 Practice and the dog s tongue is so cute and fun Use a sharp knife to cut the nose of this pug Su s business Have you returned home since you traveled Ming Yu didn The Open Group OG0-091 Practice t want to explain the situation of her family to The Open Group Certification OG0-091 anyone. At that time, an earth shaking insertion appeared in front of them before the ancients and afterwards when they had nowhere to go TOGAF 9 Part 1 and no endings and accidents, the villages of Dongzhuang and Xizhuang Suddenly in the child at that time, I was also taken aback by the mother in law and the old fashioned old fashioned the sound of the deafening scream.

اظهر المزيد

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

أنت تستخدم إضافة Adblock

برجاء دعمنا عن طريق تعطيل إضافة Adblock